یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

کابینه روحانی با وزرای فارس محور

+0 بَگَن (Bəyən)

                               

Image result for ‫وزرای معرفی شده دولت دوازدهم‬‎ 

    کابینه روحانی با وزرای فارس محور

     حسن راشدی ؛ پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

آقای حسن روحانی رئیس جمهور، وزرای پیشنهادی خودرا تقدیم مجلس کرد تا در آینده نزدیک برای وزرای پیشنهادی خود از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد.

پیشنهاد و معرفی وزرای اکثرا فارس که در میان آنها فقط یک وزیر ترک از آذربایجان ( شهر زنجان) به چشم می خورد به احتمال زیاد فاصله بین مردم مناطق ترک نشین با رئیس جمهور روحانی و دولتش و در ادامه آن فاصله بین دو فرهنگ ترک و فارس را در کشور بیشتر خواهد کرد که امروزها از طریق رسانه های  ورزشی چون " گلادیاتور " نیز به آن دامن زده شده است.



آردینی اوخو - ادامه

میلّی حرکتله باغلی صداقت و صمیمیّت چاغریسی !

+0 بَگَن (Bəyən)

                         

 

میلّی حرکتله باغلی  صداقت و صمیمیّت چاغریسی !      

           حسن راشدی ، شنبه ۱۴ /۵ /۱۳۹۶

 سون ایل، آی ،​اؤزللیکله سون گونلرده تاسّف‌له بیر عده میلّی حرکت آدی ایله مجازی دونیا و سوسیال شبکه‌لرده  آذربایجانین میلّی وارلیق، کیملیک، و انسانی حقوقلاری یولوندا چالیشماق یئرینه بیر-بیرلرینی تخریب ائدیر و بوتون وارلیغیمیزین دوشمنی اولان و بیزی یوخ ائتمه یه چالیشان شوونیزم تشکیلاتلارین وظیفه سینی یئرینه یئتیریرلر!

نئچه ایل اؤنجه، میلّی حرکت‌ده هر بیر فعال و چالیشقان انسانا قیمت و ارزش وئریب اونون آرخاسیندا دوروردوقسا، ایندی هرکس باشقاسینی متّهم ائدیر و اتهام باتلاغیندا بوغماق ایسته‌ییر!

بو آرادا شخصی اختلافلار دا  آذربایجان میلّی مسئله‌سینه باغلانیر و هر کس اؤزونو حاقلی و باشقاسینی حاق‌سیز و دوشمن  تشکیلاتلارینا باغلی و  او تشکیلات خدمتینده گؤرور.



آردینی اوخو - ادامه

ترکان زیبا روی و بخشنده و سیاه نمایی نژادپرستان وامانده

+0 بَگَن (Bəyən)

                  

Bildergebnis für ‫ترکان زیبا روی‬‎ 

ترکان زیبا روی و بخشنده و سیاه نمایی نژادپرستان وامانده

                حسن راشدی  : 8 مرداد 1396

امروزه گاهی در شبکه های اجتماعی به شانتاژها و کج اندیشی های شوونیسم وامانده و نژادپرستان آریایی کوروش پیغمبر برخورد می کنیم که برای تحقیر ترکان دست به هر کار خفت باری  زده ترکان اصیل را زشت‌رو و بد قیافه  نشان داده ، ترکان آذربایجان و دیگر ترکان ایران را  نه ترکان اصیل بلکه ترک شدگانی معرفی می کنند که اصلیت فارسی و یا تاتی ( باصطلاح آذری)  داشته و به زور شمشیر امپراتوران و سلاطین ترک،فقط زبانشان ترکی شده است و به همین خاطر ترکان آذربایجان و به طور کلّی ترکان ایران زیبا روی هستند !  



آردینی اوخو - ادامه