یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

" روز ملی شعر و ادب ایران یا روز شعر و ادب فارسی !

+0 بَگَن (Bəyən)

Image result for ‫حیدر بابا دنیا یالان دنیا دی‬‎ 

     روز ملی شعر و ادب ایران یا روز شعر و ادب  فارسی !

                   حسن راشدی ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ 


روز ۲۷ شهریور سال ۱۳۶۷ ، روز خاموشی استاد شهریار، شهریار سخن آذربایجان است. شاعری که شعر ترکی " حیدر بابایه سلام " اش به نوشته بسیاری از مطبوعات (روزنامه " ایران " شنبه ۲۱شهریور ۱۳۸۳شماره ۲۹۰۹ به بیش از ۹۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است ، و از این منظر است که استاد شهریار شناخته شده ترین شاعر آذربایجانی در دنیا بخصوص در بین کشورهای ترک زبان است .



آردینی اوخو - ادامه

رفراندوم استقلال کردستان عراق و تاثیر آن بر منطقه

+0 بَگَن (Bəyən)

 Image result for ‫اقلیم کردستان عراق‬‎          

    رفراندوم  استقلال کردستان عراق و تاثیر آن بر منطقه

               حسن راشدی : ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق بدون تصویب مجلس محلی که در حال حاضر تعطیل است ،  فقط مشاوره با رئیسان احزاب محلی و گرفتن نظر مثبت آنها برای برگزاری رفراندوم  در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ ( سوم مهر ۱۳۹۶) را برای استقلال اقلیم کردستان عراق کافی می داند.
علی رغم مخالفت دولت مرکزی عراق، ایران ، ترکیه ، سوریه و حتی آمریکا ، بارزانی نه تنها اصرار بر برگزاری آن در سه استانی که به صورت رسمی جزء مناطق خودمختار به حساب می آید دارد حتی این همه پرسی را در خارج از مدیریت منطقه خودمختار ، چون منطقه کرکوک را هم در برنامه این برگزاری قرار داده است.



آردینی اوخو - ادامه

بیانیه نژادپرستانه وزارت آموزش و پرورش !

+0 بَگَن (Bəyən)

Image result for ‫وزارت آموزش و پرورش‬‎

بیانیه نژادپرستانه وزارت آموزش و پرورش !

 بیانیه اخیر وزارت آموزش و پرورش در مورد عدم استخدام آنهایی که لهجه دارند برای شغل معلّمی، نژادپرستانه و راسیستی است !

بدون نیاز به بیانیه وزارت آموزش و پرورش ، در حال حاضر هم  موزائیکهای بهم چسبیده ملل و اقوام ایرانی با احساس تبعیضهای مختلف، در حال فاصله گرفتن از مرکز هستند، بیانیه نژاد پرستانه و تنش آلود وزارت آموزش و پرورش هم یقینا ‌این فاصله را بیشتر خواهد کرد.

  گروه اجتماعی / حوزه آموزش و پرورش

http://fna.ir/

۹۶/۰۶/۰۱ :: ۱۱:۳۶

آموزش و پرورش شرایط جدید برای کسوت معلمی را اعلام کرد

معلمان آزمایش می‌شوند/ نداشتن کمتر از ۲۰دندان ، لهجه غلیظ و کشیدن سیگار و قلیان و ....مانع معلمی است.

وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای شرایط و ضوابط جذب معلمان از جمله آنها می‌توان به نداشتن کمتر از ۲۰دندان، نداشتن لهجه غلیظ و نکشیدن سیگار و قلیان اشاره کرد.

گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارسمیثم حاجی‌پور، چند صباحی است که وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلمان جدید به خصوص از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که زیر مجموعه این وزارتخانه است، شرایط و ضوابط کلی را اعلام کرده بود.....

 



آردینی اوخو - ادامه