یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

مردم درك نكردند، حزب الاغ كردستان منحل شد

+0 بَگَن (Bəyən)

حزب الاغمردم درك نكردند، حزب الاغ كردستان عراق منحل شد

 

كد خبر: ۳۷۲۴۵۹
۳تاریخ انتشار: ۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰ - 20 January 2014
دبیركل حزب سیاسی الاغ كردستان عراق اعلام كرد به علت فرهنگ پایین مردمی كه قدر الاغ ها را نمی دانند و فلسفه استفاده از نام این موجود سختكوش و مفید را درك نمی كنند، حزب را منحل می كند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر، عمر كلول كه در سال 2005 حزب الاغ را به طور رسمی و قانونی در منطقه سلیمانیه عراق تاسیس كرد، دیروز تصمیم به انحلال این حزب گرفت.
وی معتقد است برخی از مردم فرهنگ پایینی دارند و درك نمی كنند كه علت نامگذاری الاغ، سختكوشی این حیوان و بردباری و مفید بودن اوست.

كلول افزود الاغ ها هنوز هم نقش زیادی در راحتی زندگی مردم مناطق كوهستانی دارند و در زمان حكومت صدام، همین موجودات پرتلاش بودند كه سلاح و مهمات برای پیشمرگها می بردند و حتی مقام ها و مسئولان را در كوهستان جابجا می كردند.

وی با انتقاد از برخی مردم عادی كه نام حزب را مسخره می كنند، اضافه كرد: متاسفانه حتی سیاستمداران و اعضای حزب های دیگر نیز برخورد مناسبی در این مدت نداشتند و به عمد، اعضای حزب ما را الاغ صدا می زدند. مثلا وقتی می خواستند وابستگی حزبی كسی را در گردهمایی ها بپرسند، به قصد مسخره كردن می گفتند، تو الاغی؟! در حالی كه همین حیوان در مبارزه با رژیم صدام همراه و یاور پیشمرگان بود و بیشتر از برخی ها در جنگ با صدام و كمك به مردم نقش داشته است.

عمر كلول تصریح كرد: برخی از مردم و احزاب، نه تنها قدر موجودی را كه به آن مدیون هستند نمی دانند و به آن احترام نمی گذارند، بلكه به اعضای حزب ما و كسانی كه برای این حیوان زحمتكش احترام قائلند نیز توهین می كنند.

عمر كلول دبیركل حزب الاغ
 
وی تصریح كرد: من در سال 2012 مبلغ دو میلیون دینار كمك مالی دولت كه شامل همه احزاب می شد را نپذیرفتم، چون در آن زمان نیازی به آن پول نداشتیم و بر اساس مرام حزب، صادقانه رفتار كردم. اما اكنون به علت اذیت شدن خانواده ام از دست مردم مسخره گر، حزب را منحل میكنم، ولی قصد دارم یك انجمن حمایت از الاغ تاسیس كنم.
حزب الاغ
عمر كلول، ابتدا تندیسی از الاغ را در باغ عمومی نالی نصب كرد و سپس در بهار سال 2012 موفق شد مجوز نصب مجسمه الاغ و نماد حزبش را در پارك آزادی سلیمانیه كسب كند و از آن پس این مجسمه تبدیل به یكی از جذابیت های پارك شد و بازدیدكنندگان علاقه داشتند كنار آن عكس یادگاری بگیرند.


مردم درك نكردند، حزب الاغ عراق منحل شد


* این مجسمه ای است كه در باغ نالی نصب شد، اما افراد ناشناس روی پیشانی مجسمه رنگ پاشیدند. در آن زمان بسیاری از روزنامه نگاران و فعالان فرهنگی سلیمانیه، از جمله آری بابان، هنرمند مطرح كرد،  این اقدام بی ادبانه افراد ناشناس را تروریسم فكری و فرهنگی توصیف كرده و خواهان حفاظت از مجسمه شدند.

* بر اساس مرامنامه حزب الاغ، اعضا تازه وارد، لقب كره الاغ می گرفتند و در مراحل و مراتب بعدی، به ترتیب القاب الاغ، الاغ بزرگ، صاحب نعل، پالاندار بزرگ و در نهایت الاغ اعظم را دریافت می كردند.
مردم درك نكردند، حزب الاغ عراق منحل شد
همچنین مقر مركزی حزب «خان» نام دارد كه در زبان كردی به محل نگهداری الاغ گفته می شود. دفاتر فرعی نیز «اسطبل» نام دارند و پاتوق ها «آخور» نامیده می شود. اعضای حزب نیز یكدیگر را الاغ صدا می زنند. البته با نهایت احترام و بدون قصد استهزا. درست مثل حزب كمونیست كه به همدیگر «رفیق» می گویند.