یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

" فتیله"عریان‌ترین برنامه نژادپرستانه !

+0 بَگَن (Bəyən)

ماجرای توهین عموهای فیتیله ای به ترک ها  

                    " فتیله"عریان‌ترین برنامه  نژادپرستانه!                                                       

  برنامه " فتیله" روز جمعه ۱۵ آبان ۹۴ عریان‌ترین برنامه با تفکر نژادپرستانه از این نوع بود.

 آنچه در روز جمعه و در برنامه فتیله از تلویزیون نمایش داده شد، آشکارترین و عریان‌ترین برنامه نژادپرستانه‌ای است که تا به حال از این رسانه نمایش داده شده است!

 این برنامه حتی از آنچه در 22 اردیبهشت سال 1385 در ویژه‌نامه روزنامه دولتی " ایران " در صفحه کودک و نوجوان  به نام " چه کنیم که سوسکها سوسکمان نکنند " به رشته تحریر درآمده بود هم وقیحانه‌تر بود. اگر در آن زمان ویژه‌نامه روزنامه " ایران " را هزاران نفر می خواندند ، برنامه فتیله با این وقاحتش از رسانه‌ای پخش شد که میلیونها نفر آنرا می دیدند!

شرم آورتر از آن بیانیه ای است که توسط تهیه کننده برنامه فتیله آقای علیرضا آقایی صادر شده است ؛ در این بیانیه بجای اعتراف به توهینی که به ملّت ترک و میلیونها انسان شده است و عذرخواهی صمیمانه ، آمده است :

" ... مفهوم نمایش مورد اشاره در زمینه استفاده مسواک بوده ... و این به معنای جسارت به قوم و لهجه خاص نمی باشد ."

تهیه کننده برنامه اگر استفاده از فرچه توالت به جای مسواک را توهین نمی داند لابد در قاموس ایشان اهانت و توهین مفهوم و معنایی دارد که هنوز وارد لغتنامه‌ها و فرهنگهای زبان فارسی نشده است !

آنچه به نام برنامه " فتیله " و در روز جمعه 15 آبان ماه 1394 از تلویزیون نمایش داده شد نمایش افکار نژادپرستانه در عریان‌ترین و وقیحانه‌ترین شکل آن است که به عنوان نویسنده آذربایجانی آنرا به شدت محکوم می کنم .

                                           حسن راشدی    17 آبان 1394