یوردداش yurddaş

بو بلاگ آذربایجانلیلارین و ایراندا یاشایان باشقا تورکلرین دیل ، تاریخ ، مدنیت ، فولکلور و انسانی حاقلاری ساحه سینده چالیشیر .

بیانیه نژادپرستانه وزارت آموزش و پرورش !

+0 بَگَن (Bəyən)

Image result for ‫وزارت آموزش و پرورش‬‎

بیانیه نژادپرستانه وزارت آموزش و پرورش ! 

بیانیه اخیر وزارت آموزش و پرورش در مورد عدم استخدام آنهایی که لهجه دارند برای شغل معلّمی، نژادپرستانه و راسیستی است !

بدون نیاز به بیانیه وزارت آموزش و پرورش ، در حال حاضر هم  موزائیکهای بهم چسبیده ملل و اقوام ایرانی با احساس تبعیضهای مختلف، در حال فاصله گرفتن از مرکز هستند، بیانیه نژاد پرستانه و تنش آلود وزارت آموزش و پرورش هم یقینا ‌این فاصله را بیشتر خواهد کرد.

  گروه اجتماعی / حوزه آموزش و پرورش

۹۶/۰۶/۰۱ :: ۱۱:۳۶

آموزش و پرورش شرایط جدید برای کسوت معلمی را اعلام کرد

معلمان آزمایش می‌شوند/ نداشتن کمتر از ۲۰دندان ، لهجه غلیظ و کشیدن سیگار و قلیان و ....مانع معلمی است.

وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای شرایط و ضوابط جذب معلمان از جمله آنها می‌توان به نداشتن کمتر از ۲۰دندان، نداشتن لهجه غلیظ و نکشیدن سیگار و قلیان اشاره کرد.

گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارسمیثم حاجی‌پور، چند صباحی است که وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلمان جدید به خصوص از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که زیر مجموعه این وزارتخانه است، شرایط و ضوابط کلی را اعلام کرده بود.

یکی از شرایط اعلام شده که مانع از استخدام می شود: 

"....لهجه غلیظ و غیر قابل تغییری که مانع تلفظ برخی حروف فارسی مثل چ، گ، ژ، ق و ... می‌شود، برای دوره ابتدایی و دروس ادبیات فارسی ممنوع و در دوره راهنمایی و دبیرستان صرفا دروس اختصاصی مثل ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و ... و یا در امور اداری و دفتری بلامانع است."

 دلنوشته و صدای اعتراض یکی از معلّمین لهجه دار "مربوط به بخشنامه جدید استخدامی معلمان "

آقای وزیر اجازه ! من لهجه دارم
آقا اجازه هست یه چیزی بگم من لهجه دارم  از همون لهجه هایی که شهید باکری داشت شهید بابایی داشت علی دایی داره پروفسور لطفعلی زاده داره جبار باغچه بان داشت شهریار داشت و.و.و‌‌‌‌‌.........بیا منو از شغل آموزگاری برگردون به همون تدریس ریاضی در دبیرستان آخه جناب وزیر من بلد نیستم مثل همکار م که بدون لهجه بود به بچه مردم فحش بدم به خاطر اینکه پدر مادرش به روحانی رای داده بودن  
.اون برای آموزگاری لایقتره چون لهجه نداره 😔😔😔😔😔😔
آقا ببخشید من حروف (ق چ گ و ج و...) عین مادرم تلفظ میکنم اون هم از مادرش یاد گرفته و به این میگن زبان مادری دست خودم نبوده که موهبتی هستش مثل قیافه و رنگ پوست و قد و هیکل که خدا ارزانی داشته .آیا این عین بی عدالتی و تبعیض نیست که من برای آموزگاری لیاقت ندارم ولی همون همکارم که مداد تو کله بچه کرد از من لایقتره چون لهجه نداره. اجازه آقا! یه چیزی هم بگم چند سال پیش تو همین اداره هاتون  کارمندت به خاطر همین لهجه ای که دارم کارمند بدون لهجه و لایقتر از من حق من رو تو روز روشن عین آب خورد و با تحقیر گفت این قانون مال تبریز ه البته آقا اجازه من اردبیلی هستم ولی خوب اون نمی دونست و از روی لهجه حدس زد .....من بغض کردم میدونید جناب وزیر تحقیر شدن چه مزه ای داره آدم حس میکنه یه نفر با چکش اونو فرو میکنه تو زمین هی میزنه میزنه تا کوچیک بشه و تو نمی تونی سرت رو بالا  بگیری به خاطر همین هیچوقت سر کلاسهای درس به بچه ها به خاطر چیزی که دست خودشون نبوده توهین نکردم و حتی برعکس به دلیل بها دادن به دانش آموز افغانی ام مورد بازخواست قرار گرفتم
آقا ببخشید اون نماینده ی مجلس هر وقت حرف میزنه من کیف میکنم همون نماینده ارومیه نادر قاضی پور رو میگم آخه خیلی لهجه داره .هر وقت اون فارسی صحبت میکنه با اون همه لهجه من هم قد راست میکنم کیف میکنم...
اجازه جناب وزیر این آخری رو هم بگم من خیلی خسته هستم خیلی و دلتنگ
همین
پ.ن: ببخشید آقا من ۱۷ سال با بچه ها بودم و طوری باهاشون رفتار کردم که ساده و صاف با من حرف بزنن کمال همنشینی اون طفل معصوم ها در من هم اثر کرده.
ربابه قلیزاده کرج شهریور  ۹۶